سایت بزرگ آموزشی تفریحی

کاظم خان

ازدواج زناشوئی چیست؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۵ ق.ظ

آمار نشان می دهد که با وجود انتظارات، ازدواج خانواده در سال های اخیر افزایش یافته است. این اتفاق می افتد زمانی که اکثر مردم درباره عواقب ازدواج خانوادگی می دانند، براساس تجارب گذشته می تواند نشانه ای از عدم اعتماد مردم به گذشته باشد و خانواده ها ترجیح می دهند فرزند خود را ازدواج با کسی که او و خانواده اش را می شناسد، ازدواج کند. ما درباره ازدواج خانوادگی صحبت خواهیم کرد. امیدواریم این توجه شما را به عزیزانتان جلب کند.

ازدواج زناشوئی چیست؟

ازدواج خانوادگی ازدواج است که دارای زوج، نیاکان یا اجداد مشترک است؛ برای مثال پسر عموی عموی، دختر عمو، عمه عموزاده، دختر عمه، پسر عمو، و دختر عمه، دختر و پسر عموی خود. در خاورمیانه این نوع ازدواج شایع تر است. نگرانی ها در مورد انتقال بیماری های ژنتیکی در ازدواج خانوادگی وجود دارد، بنابراین در این نوع ازدواج توصیه های ژنتیکی توصیه می شود.
ازدواج خانوادگی در گیلان

در گیلان، در دوران باستان، ازدواج فامیلی شایع بود، اما امروزه به دلیل ترس از تالاسمی، میزان ازدواج بین بستگان بسیار پایین است.
ازدواج خانوادگی در بختیاری

خانواده بختیاری به خاطر مزایای خود، ازدواج های زیادی نشان داده اند. جوانان بختیاری مجبور بودند با دختران خود ازدواج کنند و چند نفر در مورد انتخاب زنان از قبایل دیگر فکر کردند، زیرا این اقدام به اعمال توهین به خویشاوندان و وابستگان بود. از همان ابتدا بختیاری ازدواج خانوادگی را ترجیح داد و ازدواج قرآنی با یک غریبه استفاده کرد: یک شیء بسیار ناپذیر. دشوار است با یک غریبه ازدواج کند
ازدواج و ناتوانی خانوادگی

اختلالات ژنتیکی ناشی از ازدواجهای خانوادگی مهمترین علت تولد کودکان معلول است که با افزایش تعداد ازدواجهای خانوادگی و عدم مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک بیشتر شده است. در میان علل اصلی ناتوانی، ازدواج های فامیلی، شیوع بیماری های تالاسمی، میزان تولد بالا، فقدان امکانات و برنامه های بهداشت عمومی مناسب و عدم آگاهی از امکان پیشگیری از بیماری ها و ناتوانی های ژنتیکی و مادرزادی است. طبق آمار جهانی، بین 3 تا 4 درصد مرگ و میر نوزادان ناشی از اختلالات ژنتیکی است، حتی در ازدواج های فراموش شده، احتمال 5-6 درصد احتمال داشتن یک کودک با معلولیت در خانواده وجود دارد که خطر را افزایش می دهد ازدواج ازدواج نزدیک، علاوه بر افزایش 12 درصدی با احتمال تکرار معلولیت در فرزندان بعدی، زن و شوهر نیز حق انتخاب زوج ها را دارند و در بعضی موارد والدین توصیه مشاوره را به جای جلوگیری از فرزندان ازدواج با یکدیگر، صرف نظر از عواقب آنها، به آنها همچنین ازدواج را تشویق می کنند. احتمال داشتن یک کودک با معلولیت در ازدواج 2 تا 3 برابر نسبت به ازدواج های عادی است و این موضوع اهمیت آزمایش ژنتیک را روشن می کند.

  • کاظم باغی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی